Utveckling

Samtal med Eslövs kommun

Idag träffade Byaföreningens ordförande och sekreterare tjänstemän på kommunen för dialog om försköning och trygghet i Marieholm.

Vi pratade om de åtgärder kommunen redan gjort och vad Byaföreningen kan använda bidraget vi fick i slutet på 2021.

Vi har fått ett löfte om en överenskommelse där kommunen ger oss okej till att placera ut tre stycken bänkar utmed Ankedammsslingan, varav en bänk kommer placeras på utsiktsplatsen vid Börjes ek. Byaföreningen köper in bänkar och montering.

Vidare pratade vi om spången vid Laddran. Den blev förstörd vid översvämningarna och måste ersättas helt. Kommunen kommer ta in en offert och Byaföreningen kommer att ta en del av kostnaden för uppförande av ny passage. Vi vet att många använder slingan och det blir bra med en ny säker spång.