Sammanfattning styrelsemöte – 18 september

Största delen av styrelsemötet gick åt till att slutplanera inför 1 års firandet av Marieholms Skatepark som går av stapeln lördagen 21/9 kl 12-14.

Väl mött då! 🥳

Därpå gick vi över att diskutera inkomna tips och förslag vi fått från en medlem och kommer till viss del att genomföra det. Det rör sig bland annat om att en sista gång gå ut med frågan till bybor vad de har för önskemål och förslag att göra med bidraget på 160 000kr. Lapp kommer sättas upp på anslagstavla på Ica och sedan kan man maila förslag till info@marieholmsbyaforening.com under en begränsad tid. Förslag kan även lämnas på plats på 1års kalaset på skateparken den 21/9. Angående välkomstskyltar har vi beslutat att just nu inte gå vidare med det utan istället rusta upp de som redan finns.

Vi kommer även se över anslagstavlorna i byn. De är i väldigt dåligt skick. De flesta kommer tas bort helt och vi fixar två nya fräscha.

Vidare redovisades samtalen från det förberedande EBR mötet där alla byalag gemensamt valt att skicka in förslag till dagordning inför mötet med kommunens tjänstemän och politiker i oktober.

Vi har bokat samtal med kommunen nästa vecka angående byns förutsättningar att använda bidraget vi fick 2022. Vi har även fått erbjudande om kontinuerliga avstämningar med chefer på Miljö och Samhällsförvaltningen vilket vi är mycket glada för. 🤩

Då kommunen äger vägarna i byn och den mesta av marken är vi begränsade att tillgodose de förslag vi fått in från bybor.

Men med dialog med kommunen hoppas vi kunna genomföra något trivsel/trygghetshöjande för byn.