Om Byaföreningen

Styrelsen

Styrelsen jobbar för invånarna i Marieholm och behöver i gengäld stöd av Er som bor i Marieholm med omnejd. Vi hoppas och tror att Ni, liksom vi, tycker det är viktigt att Byaföreningen agerar i lokala frågor och för Marieholm. Och det är genom att vi är många medlemmer som gör att vi kan agera. Vi ser därför gärna att ni som redan är medlemmar värvar nya medlemmar och att ni gärna också engagerar er i frågor som intresserar er och är av nytta för byn.

Fler fakta

• Marieholms Byaförening grundades 1987 för att rädda det nedläggningshotade badet. Det är byaföreningen som varje år anordnar valborgs- och midsommarfirandet och, tillsammans med andra föreningar, julmarknaden i Marieholm. Byaföreningens styrelse sammanträder en gång i månaden för att diskutera dina och byns lokala angelägenheter. vi i byaföreningens styrelse vill gärna veta vilka frågor och problem Du vill att vi skall arbeta med. styrelsen skapar gärna nya arbetsgrupper (utanför styrelsen) för att engagera er Marieholmsbor att arbeta med aktuella frågor som ni är intresserade av.

Den valda styrelsen, 2017

• Stefan Fredriksson, ordförande tel: 704 45, mobil: 073-847 07 06.
  • Rasmus Gustafsson, ledamot tel: 700 88, mobil: 070-612 99 34.
  • Sven Månsson, sekreterare tel: 709 76, mobil: 070-544 00 43.
  • Ann-Catrine Hellman, ledamot.
  • Petter Gustafsson, kassör mobil: 070-175 37 24.
  • Jessica Nilsson, ledamot
  • Agneta Bengtsson, ledamot